Nederlands kanaal

iOS ziet er veelbelovend uit, heb hier nog niet zoveel tijd in kunnen steken als ik zou willen

[quote=141321:@Boudi van Vlijmen]Werk nu 3 maanden met Xojo.
Ik ben langzaam maar zeker vanuit open-source omgevingen en MSoft op Xojo aan het overstappen. Vanwege de stabielere web-omgeving en de snellere ontwikkeltijd. Werk alleen commercieel en tot nu klant specifiek. Ben bezig de eerste omzettingen van bestaande klant-applicaties naar Xojo te realiseren.
Wacht met smart op de native iOs apps mogelijkheid.
Zit in Heemstede en ben benieuwd of er Xojo ontwikkelaars in de buurt zitten.[/quote]

Ik zit in de zaanstreek.

Wijchen

Binnenkort zal er wat meer nederlandse activiteit moeten komen. Graag hoor ik of er belangstelling voor een blog is in het nerderlands.

Op 18 september is er een Xojo/MBS event in Scheveningen. Kom jij ook Derk ?

Dat is wel de bedoeling.

Er was zeker belangstelling voor, zodoende voor herhaling vatbaar. Wat betreft de gewonnen prijs; een apple tv. Zeer handig, en wordt nog steeds gebruikt.

Ik vraag me af of er behoefte is aan een Nederlandse Xojo blog. Wat betreft de lezingen/meetings dit zal in de nabije toekomst vaker gehouden worden is de bedoeling. Hoe meer belangstelling hoe beter.

Wat wou je daar delen wat niet bestemd is voor de internationale community ?
Een NL gebruikersgroep zou ik wel toejuigen.

Beste mensen,

Ik ben Koos Schron, woon in Heythuysen, Limburg, lang geleden begonnen met Atari, daarna VB6 en na wat nieuwere versies van VB te hebben geprobeerd Xojo ontdekt. Heb er een beetje een haat/liefde verhouding mee, eenmaal iets ontwikkeld werkt het geweldig maar er is zoveel wat je moet uitzoeken. Soms heel frustrerend. Verder heb ik de indruk dat het voor Windows niet wordt doorontwikkeld. Dingen die niet goed werken worden niet verbeterd. Maar in mijn bedrijf gebruik ik nu diverse Xojo programma’s. Ik ben muziekuitgever. Bestellingen via de website worden uitgelezen, bestelling door een Xojo app geprint en facturen gemaakt. Updates gaan elke avond naar mijn collega’s die een module (Xojo) hebben waarmee ze alle bestanden kunnen downloaden en zo up-to-date zijn.

Maar goed, ik ben benieuwd of er in Nederland iets is als een vereniging of dat er soms bijeenkomsten zijn.
Ben het eens met de mening dat een Engelstalige blog een groter bereik zal hebben maar er is al zoveel wat je zou moeten lezen. Iets minder is ook wel eens fijn.

Geen idee of jullie elkaar al langer kennen maar dan kennen jullie nu een Xojo gebruiker meer.

Koos, welkom!
Het NL deel van Xojo is erg klein. Gelukkig heeft een NL’r niet zo’n probleem met de engelse taal dus een puur NL deel zal denk ik altijd heel erg beperkt zijn.

Zelf gebruik ik sins 1992 al een Mac en in de beginfase al de overstap gemaakt naar REALbasic 1.x
Het blijft inderdaad altijd een beetje vechten met het gebruik hiervan. Maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. Als developer had ik het developersysteem anders gedevelopt :slight_smile:

Het aanbod om iets met Xojo op de Appledag/Klokhuisdag te doen, ligt er nog steeds. Xojo richt zich ook op andere systemen dan Apple maar daar zijn we niet kinderachtig in. We hebben een gelegenheid in Vinkeveen, vlakbij de A2 en dan heb je de mogelijkheid een presentatie bij te wonen en vooral ook om elkaar te ontmoeten. Er moet dan wel iemand opstaan een verhaal te houden. Derk deed dat eerder al. We houden de dag op 28 november dus er is nog wel even tijd :wink:

Hallo, Ik ben Rob en ben sinds een tijdje Xojo gebruiker/programmeur, nadat diverse in VB6 geschreven programma’s herschreven moesten worden om bij de tijd te blijven. (W7/8/10).
Eerst een paar maanden gevallen en opgestaan om de mogelijkheden in Xojo te ontdekken en ook om te ontdekken wat zo makkelijk mogelijk was, wat in VB6 wel mogelijk was. Maar daar heb ik op het (engelstalige) forum oplossingen voor gevonden.
Ik werk met Xojo voor Windows en zal binnenkort ook Xojo voor Linux gaan gebruiiken.
Ik weet niet hoeveel Xojo programmeurs in Nederland zijn, maar Xojo is wel een heel goed alternatief om van VB6 naar een soortgelijke ontwikkelomgeving te gaan, zonder alle moeilijkheden VB studio geeft.

Welkom Rob. Ik ben hobbyprogrammeur maar ik kan veel wat ik bedenk met Xojo wel realiseren, het is een omgeving die leeft en wordt bijgehouden. Het forum is goud waard en de sfeer van behulpzaamheid is groot. Ik heb op de Appledag een aantal van 47 bezoekers bij een lezing over Xojo geteld maar er zullen er meer programmeurs zijn. Ik denk niet dat Xojo een lijst van gebruikers in Nederland mag vrijgeven.

Met Apple heb ik eigenlijk geen ervaring, als je de iPhone van m’n werk niet meeteld (persoonlijk prefereer ik HTC, welke ik prive gebruik), maar zover ik zie is Xojo voor mij een heel goed alternatief voor de RAD software welke ik voor mijn werk schrijf. Voor de mensen die griezelen als ze iets van Basic code zien, ik progammeer ook in C++, heb geprogrammeerd in Pascal, programmeer/codeer ook in Perl, voorheen ook in Java en doe zijdelings iets met ksh scripting.
Mijn eerste computer was een ZX80, daarna ZX81, P2000 en toen overgestapt op de PC’s toen die betaalbaar werden voor particulieren.

Zo, genoeg over mij … ik wacht de interressante onderwerpen in NL af en check ondertussen ook het Engelse forum :slight_smile:

Het lijkt erop dat de hoeveelheid Nederlandse gebruikers aan het groeien is, ik ben benieuwd of iedereen hier nog animo heeft voor een meeting/conference in Nederland. Ik ben trouwens verhuisd, naar Limburg en regelmatig in Noord-Holland. Mogelijk zijn er meer Xojo ontwikkelaars hier in de omgeving ?

Geheel vrijwillig Derk ?
B.t.w. in het najaar een Xojo bijenkomst in Keulen, da’s dicht bij Limburg.

[quote=428321:@Joost Rongen]Geheel vrijwillig Derk ?
B.t.w. in het najaar een Xojo bijenkomst in Keulen, da’s dicht bij Limburg.[/quote]
Vvrijwillig @Joost Rongen …:smiley:

Ik ben op de hoogte dat er een meeting in Keulen is, daar ik waarschijnlijk wel heen ga.

@Derk Jochems - ik ben een Limbo, maar woon er sinds 22 jaar niet meer.

Net met Xojo begonnen na 3 jaar in Filemaker te hebben gewerkt. Nederlander, maar woon al sinds 2005 in Zweden.

Welkom Andr in de Xojo community.