Did you call a random Swede?

Did you try calling a random Swede? :stuck_out_tongue:
https://www.youtube.com/watch?v=mtb3f_NAmK0

No, but I ate one the other day :slight_smile:

That explains why we’re one short! Was hen any good? :stuck_out_tongue:

Needed more butter

Tusen tack för det, Albin … Jag behöver öva svenskan och det finns ingen här i USA att öva med (jamen, när jag bor)! Det går bra att ringa någon i Sverige för att ha ett samtal. Ha det så bra, Albin! ^^

Yep … there’s a number of other YouTube vids out there showing various people actually making the calls and conversing with a “random Swede”. Pretty cool to listen to some of them.

Depends on time of year and where exactly you are in Sweden. It’s a MUCH bigger country than most people think and stretches a long way from North to South. A full 1/3 of the country lies inside the Arctic Zone. I find it beautiful any time of year … but especially Midsummer.

Oh, and if you’re in a place up North called Kiruna, you’ll find mosquitoes as big as some of our birds! ^^

Maybe we’d get through to Albin if we tried!

Only if he downloaded the app from the Swedish Tourism Bureau … if he hasn’t perhaps we can talk him into it … of course, then he wouldn’t be a “Random Swede”, would he? ^^

yes, randomly selected in a population of 1

This I did not :stuck_out_tongue: But do try :wink:

Är du här ifrån och har flyttat till andra breddgrader? Eller borde du flytta hit? :slight_smile:

Nej, jag kommer från USA men jag arbetade på ett svenskt företag som heter ESAB (Elektriska Svetsning Aktie Bolaget). Jag tycker mycket om att besöka Sverige och jag har varit i Sverige många gånger. Jag tog även min fru där på vår smekmånad.

Det är kanske ett bra idé! Hela landet och allt som jag har mött har varit helt underbart … Jag ser fram emot nästa gång jag kan resa dit! Kanske svensk kan förbättra sedan … snart, hoppas jag!

Förresten … lång historia men jag lärde mig svenska på en satsning

Well if we don’t get Albin, maybe we get Noomi Rapace ( who is much prettier and the right gender - no offence to Albin ). :wink:

You’re way to picky! And she’s missing a beard :stuck_out_tongue:

[quote=262854:@Don Lyttle]Nej, jag kommer från USA men jag arbetade på ett svenskt företag som heter ESAB (Elektriska Svetsning Aktie Bolaget). Jag tycker mycket om att besöka Sverige och jag har varit i Sverige många gånger. Jag tog även min fru där på vår smekmånad.

Det är kanske ett bra idé! Hela landet och allt som jag har mött har varit helt underbart … Jag ser fram emot nästa gång jag kan resa dit! Kanske svensk kan förbättra sedan … snart, hoppas jag!

Förresten … lång historia men jag lärde mig svenska på en satsning[/quote]
Då var du här ett tag eller? Du verkar ju inte ha några problem med skriften ivf.

Lärde dig svenska på en satsning! Tog väl inte mer än en helg? Svenskan sägs vara lite knepig att lära sig, men det vet jag inget om… :wink:

Särskrivning är ju roligt!
En brun hårig sjuk sköterska! = En brunhårig sjuksköterska :wink:

Nej, bara korta besök

När man kommer från USA, det är mycket svårt att lära sig svenska!

… Och, tack för de vänliga ord av uppmuntran, Albin.

Så lite så!

Enough of the Swedish already!
Us non-swedish speaking individuals are missing out on the fun :frowning:

Listening to Albin on here is bad enough, let alone actually SPEAKING to him :slight_smile:

[quote=262956:@Richard Summers]Enough of the Swedish already!
Us non-swedish speaking individuals are missing out on the fun :frowning:

Listening to Albin on here is bad enough, let alone actually SPEAKING to him :)[/quote]
It’s never too late to learn, Richard :wink: