Did you try calling a random Swede?
https://www.youtube.com/watch?v=mtb3f_NAmK0
No, but I ate one the other day
That explains why weâre one short! Was hen any good?
Needed more butter
Tusen tack för det, Albin ⊠Jag behöver öva svenskan och det finns ingen hÀr i USA att öva med (jamen, nÀr jag bor)! Det gÄr bra att ringa nÄgon i Sverige för att ha ett samtal. Ha det sÄ bra, Albin! ^^
Yep ⊠thereâs a number of other YouTube vids out there showing various people actually making the calls and conversing with a ârandom Swedeâ. Pretty cool to listen to some of them.
Depends on time of year and where exactly you are in Sweden. Itâs a MUCH bigger country than most people think and stretches a long way from North to South. A full 1/3 of the country lies inside the Arctic Zone. I find it beautiful any time of year ⊠but especially Midsummer.
Oh, and if youâre in a place up North called Kiruna, youâll find mosquitoes as big as some of our birds! ^^
Maybe weâd get through to Albin if we tried!
Only if he downloaded the app from the Swedish Tourism Bureau ⊠if he hasnât perhaps we can talk him into it ⊠of course, then he wouldnât be a âRandom Swedeâ, would he? ^^
yes, randomly selected in a population of 1
This I did not But do try
Ăr du hĂ€r ifrĂ„n och har flyttat till andra breddgrader? Eller borde du flytta hit?
Nej, jag kommer frÄn USA men jag arbetade pÄ ett svenskt företag som heter ESAB (Elektriska Svetsning Aktie Bolaget). Jag tycker mycket om att besöka Sverige och jag har varit i Sverige mÄnga gÄnger. Jag tog Àven min fru dÀr pÄ vÄr smekmÄnad.
Det Àr kanske ett bra idé! Hela landet och allt som jag har mött har varit helt underbart ⊠Jag ser fram emot nÀsta gÄng jag kan resa dit! Kanske svensk kan förbÀttra sedan ⊠snart, hoppas jag!
Förresten ⊠lÄng historia men jag lÀrde mig svenska pÄ en satsning
Well if we donât get Albin, maybe we get Noomi Rapace ( who is much prettier and the right gender - no offence to Albin ).
Youâre way to picky! And sheâs missing a beard
[quote=262854:@Don Lyttle]Nej, jag kommer frÄn USA men jag arbetade pÄ ett svenskt företag som heter ESAB (Elektriska Svetsning Aktie Bolaget). Jag tycker mycket om att besöka Sverige och jag har varit i Sverige mÄnga gÄnger. Jag tog Àven min fru dÀr pÄ vÄr smekmÄnad.
Det Àr kanske ett bra idé! Hela landet och allt som jag har mött har varit helt underbart ⊠Jag ser fram emot nÀsta gÄng jag kan resa dit! Kanske svensk kan förbÀttra sedan ⊠snart, hoppas jag!
Förresten ⊠lÄng historia men jag lÀrde mig svenska pÄ en satsning[/quote]
DÄ var du hÀr ett tag eller? Du verkar ju inte ha nÄgra problem med skriften ivf.
LĂ€rde dig svenska pĂ„ en satsning! Tog vĂ€l inte mer Ă€n en helg? Svenskan sĂ€gs vara lite knepig att lĂ€ra sig, men det vet jag inget omÂ
SÀrskrivning Àr ju roligt!
En brun hÄrig sjuk sköterska! = En brunhÄrig sjuksköterska
Nej, bara korta besök
NÀr man kommer frÄn USA, det Àr mycket svÄrt att lÀra sig svenska!
⊠Och, tack för de vÀnliga ord av uppmuntran, Albin.
SÄ lite sÄ!
Enough of the Swedish already!
Us non-swedish speaking individuals are missing out on the fun
Listening to Albin on here is bad enough, let alone actually SPEAKING to him
[quote=262956:@Richard Summers]Enough of the Swedish already!
Us non-swedish speaking individuals are missing out on the fun
Listening to Albin on here is bad enough, let alone actually SPEAKING to him :)[/quote]
Itâs never too late to learn, Richard